Nejvíce času tráví lidé na Facebooku a YouTube

Přijdete do práce, pustíte počítač. V rychlosti kontrolujete Facebook. No né, ta reklama na novýho Passata je vážně boží. Honem na chviličku na YouTube. Je vám to povědomé?

Pravděpodobně ano, protože jste možná jedním ze 600 milionů uživatelů dominantní globální sociální sítě. Uživatelé Facebooku shlédnou každý měsíc asi 770 miliard stránek. Průměrný uživatel Facebooku navštíví www.facebook.com celkem 40krát za měsíc, délka návštěvy je přitom 23 minut. Každý uživatel tak „profejsbukuje“ měsíčně 15 hodin a 33 minut. Pokud bychom toto číslo vynásobili počtem uživatelů, tak dostáváme celkovou dobu strávenou všemi uživateli na Facebooku za měsíc: 9,3 miliard hodin, což je více než milion let. Zajímavostí výzkumu, který provedla firma Pingdom, je to, že statistiky používání Facebooku se týkají pouze webu a nezahrnují populární mobilní aplikaci, kterou využívá více než 200 milionů majitelů chytrých telefonů, ať už jde o iPhone, Android či další mobilní platformy.

Populární videoserver YouTube.com navštíví každý měsíc 490 milionů lidí. Ti shlédnou přibližně 92 miliard stránek za měsíc. V průměru navštíví server www.youtube.com za měsíc celkem 14krát po 25 minutách, což dává 5 hodin a 50 minut měsíčně na uživatele. Dohromady tak strávíme všichni na YouTube za měsíc téměř 3 miliardy hodin, což je 326 tisíc let. Tato statistika opět zahrnuje pouze provoz na www.youtube.com a neobsahuje videa, která jsou vložená na jiných webech ani mobilní verzi videoportálu.

Mimochodem, ta reklama na nový Passat je zde. Jde o dokonalou ukázku toho, jak vytvořit nápaditou reklamu, která se následně v prostředí sociálních sítí virálně šíří sama. Video má na svém kontě více než 32,5 mil. shlédnutí v tomto okamžiku:

Co z toho plyne pro marketéry a značky, podnikatele a firmy hledající odbytiště pro své výrobky a služby? Že je dobré vydat se vstříc svým potenciálním zákazníkům na Facebook, YouTube, případně i další „sociální“ weby. Dá se čekat, že živnostníci a většina firem nebudou disponovat takovým rozpočtem, který umožňuje koncernu Volkswagen vytvářet dokonale propracované reklamy. I tak se ale vyplatí investovat čas a hlavně invenci do propagace na sociálních sítích. Není všespásná, může však přinést neočekávané výsledky. Několik tipů, jak na to, najdete v rubrice Sociální sítě na tomto blogu.

NAPIŠTE KOMENTÁŘ