WorldHostingDays 2011 – hostingový byznys v největším evropském zábavním parku

Tento týden jsem s kolegy navštívila své první, jinak v pořadí sedmé hostingové dny, které mají třetím rokem rozměry a statut největší světové hostingové události. Letos se významní hráči hostingového byznysu a s nimi všichni, kdo nechtějí stát stranou, sešli v Rustu, německém městečku poblíž francouzské hranice.

Areál zábavního parku se pár dní před zahájením sezóny zaplnil na jedné straně muži reprezentujícími dodavatele specializovaného softwaru, hardwaru nebo datových center  – jak jinak než v cloudu, cílící na středně velké i menší poskytovatele hostingových služeb, které zastupovali také převážně muži na straně druhé.
Myšlenka poskytování služeb v cloudu byla letos k vidění v konkrétních obrysech a zřejmá byla snaha účastníků akce, aplikovat ji ve všech možných rovinách. Prezentována byla komplexní řešení integrující do jednoho prostředí řadu dalších služeb v cloudu (Plesk nebo OpenExchange a jejich web desktop). Vedle nich představovali vývojáři dílčí nástroje, připravené právě na začlenění mezi ostatní hostingové služby v  cloudu (nástroj pro risk-management online plateb nebo komplexnější ePages). Bohužel, na lokalizaci do českého prostředí si u všech zajímavých produktů budeme muset zřejmě počkat až na některém z dalších ročníků.

Trendy jsou jasné, a proto se o maximální flexibilitu snaží i provozovatelé, kteří nabízejí hosting v cloudu na úrovni hardwaru a infrastruktury, a tak si u nich dnes můžete zřídit cloud hosting, hybrid cloud hosting, virtual private clouds atp.

Na přednáškách nadnárodních doménových registrátorů, kteří počet spravovaných  domén počítají na milióny, nebylo možné přeslechnout opakovaně zmiňované paralely s komoditním zbožím a zdůrazňování významu lokalizovaných registračních nástrojů, opět v cloudu, prostřednictvím white-label prostředí (InterNetX). V souvislosti s tím, a na podporu váhy své internetové podepisovací infrastruktury, prezentoval zajímavé statistiky Verisgn . Zazněly názory (nebo zbožná přání), že i do budoucna bude fungovat koexistence firemních homepage na vlastní doméně s účelově zakládanými účty na Facebooku nebo jiných populárních sociálních sítích.

Vedle oficiálního programu byla ve světě, kde je standardem elektronická komunikace, příjemnou změnou osobní setkání se stávajícími i potencionálními obchodními partnery.

Nezklamala ani výborná organizace akce, se stínem převážně nefunkční  wi-fi v hlavní přednáškové aréně, která jako by počítala s tím, že z množství nově získaných podnětů a inspirace je potřeba odstředit ty méně podstatné. A proč proces neurychlit třeba na horské dráze, která byla pro zájemce k dispozici v době polední pauzy.

NAPIŠTE KOMENTÁŘ