Co všechno vyskočilo z narozeninového dortu

Po včerejší „oslavě“ jsme se pořádně vyspali a teď společně snídáme trochu nakyslé jablko.
Děkujeme všem za gratulace a obrovský zájem o tuto akci. Chtěli jsme vám udělat radost a snad se to i povedlo.
Když jsme plni entuziazmu tuto oslavu chystali, ani ve snu nás nenapadlo, že budou chtít s námi slavit úplně všichni a že o doménu za 15 kaček bude větší zájem než o chlebíčky a rychlé špunty.
Technické potíže v první hodině akce se netýkaly našich serverů, ale samotného objednávkového formuláře. Během akce náš web navštívilo přes 17.000 lidí a prodali jsme přes 5.000 domén. Je to dvojnásobek počtu, který jsme původně plánovali. I tak se bohužel na všechny nedostalo, což nás mrzí, ale zájemců bylo opravdu příliš. Stanovený limit jsme předem nezveřejnili, protože by to pravděpodobně vedlo k ještě většímu přetížení objednávky. Ať už budete domény hostovat kdekoliv nebo parkovat, přejeme vám, ať z nich máte užitek a radost.
Na závěr bychom se chtěli omluvit všem, na které se nedostalo z důvodu předčasného ukončení akce.
Ceníme si všech komentářů i kritiky konkurence a odnášíme si ze včerejší oslavy poučení do budoucna. Těšíme se na další akci.

28 komentářů

  1. Marek napsal:

    Očekávat se to sice dalo, ale co už, dopadlo to jak to dopadlo a dál bych to neřešil. Sice nejsem Vaším zákazníkem, ale doufám, že jste se poučili a přeju mnoho úspěchů :) Marek

  2. Martin Kolčaba napsal:

    nelze než popřát mnoho úspěchů do další patnáctiletky. Tak trochu mne mrzí, že to dopadlo tak, jak to dopadlo. Věřím, že to bylo myšleno dobře, jen se to nepovedlo.

  3. Petr Šmída ACTIVE 24 napsal:

     Díky!

  4. Petr Šmída ACTIVE 24 napsal:

    Poučili, díky!

  5. David Lörincz napsal:

    Bohužel jsem 

  6. Jar. Louka napsal:

    Díky za akci, ale průběh akce, změny podmínek uprostřed akce a ukončení akce dříve beru z vaší strany
    jako totální amatérismus. Už jenom ten váš šílený obj.systém, který každou chvíli spadl a je neuvěřitelně nepřehledný. Přesvědčili jste mě abych přenesl všechny domény jinam. Opravdu výborná akce, doufám, že z toho vyvodíte důsledky, třeba i personální, protože jste naštvali opravdu hodně lidí. Chápu, že jste to mysleli dobře, ale po 15letech na trhu, by to chtělo přece jenom více profesionality. Jaroslav

  7. František Grunt/ACTIVE 24 napsal:

     Dobrý den, o nedonalosti objednávkového formuláře víme, pracujeme na nápravě, je to ale větší projekt, jehož realizace není jednoduchá.

    Věřte, že jsme se ze včerejší akce poučili, nikdo před tím žádnou takovou akci nedělal, nebyli jsme schopni odhadnout, jak velký zájem bude.

    Již 15 let se snažíme dělat svůj byznys profesionálně, bohužel ne vždy všechno vyjde podle původních plánů. Do budocna se to již nebude opakovat.

  8. František Grunt/ACTIVE 24 napsal:

     Dobrý den,  máte pravdu, omluvu přidáme.

  9. Zdeninka napsal:

    Jak se říká a potvrzuje: „cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly…“. Vše nej… k patnáctinám a méně zapeklité dobré úmysly.

  10. František Grunt/ACTIVE 24 napsal:

     Děkujeme za podporu, které si vážíme.

  11. David Labaš napsal:

    Ačkoliv vím, že to byl váš dobrý úmysl udělat takovou akci, bohužel musím konstatovat, že jste alespoň u mě klesli hodně hluboko. Pravidla akce, která byla stanovena předem, jste vůbec nedodrželi. Jelikož jste měli i tak přetížený systém, klidně jste si mohli dovolit zveřejnit nějaký limit předem, aby měli všichni stejnou šanci domény získat. Jenže potom by byl marketingový dopad akce menší, že?

    To, že jste upravovali pravidla za pochodu, bych ještě pochopil (omezení registrace  max. na 10 domén), ale zrušit celou akci mnohem dříve, než byla avizovaná, to už je hodně silné kafe. Velký nápor se dal očekávat, 90% slevu na české domény snad ještě nikdo nedával. Navíc v pravidlech nebyla ani zmínka o vyhrazení práva na změnu pravidel. U společnosti, která na trhu působí 15 let je to takový amatérismus, že to zavání spíše účelovým klamáním spotřebitele pro vlastní užitek.

    Důvěřoval jsem pravidlům celé akce, že mám na registraci domén 24 hodin, takže jsem tomu přizpůsobil řadu věcí, omezil svůj program, abych se mohl této akce zúčastnit. A vše zbytečně.

    Jako stálý zákazník Active 24 se cítím podveden. Active 24 jsem měl rád. Když někdo ze známých chtěl registrovat doménu, vždy jsem doporučil Active 24. Už několik let u vás objednávám domény a tato akce měla být třešničkou na dortu. Bohužel se cítím spíše jako po plivnutí do tváře, protože sami by jste se ani neomluvili, kdyby vám to v těchto komentářích nebylo připomenuto. Tak moc si vážíte svých zákazníků.

    Abych to shrnul. Jako stávající zákazník si hodlám najít jiného registrátora a přesunout nynější i budoucí domény k někomu jinému. Zároveň jsem podal stížnost na Českou obchodní inspekci, protože u této akce došlo k jasnému klamání spotřebitele. Tato vaše akce mi přinesla jen ztrátu času a nervů. Děkuji!

  12. František napsal:

    Jsem váš zákazník a ani jsem nebyl o téhle akci informován! (Facebook nevedu) Čekal bych, že akce se bude vztahovat na stávající zákazníky.  Někde jsem četl, že jste nabízeli až 15 CZ domén na jednu hlavu, to byla fakt dobrá příležitost pro spekulanty.  Se na mě nedostalo kvůli takovým. No uvidíte za rok, kolik jich odpadne, když budou muset zaplatit obnovovací poplatek. Měli jste víc domén dávat jen těm co u vás mají doménu více let. Mě by se víc líbilo, kdyby se akce týkala spíš hostingu. Tam přeci máte jistotu, že věnované peníze zůstanou u vás a navíc budou příjmy za nákup domény zákazníkem.  Já osobně bych uvítal jako bonus k doméně v základní nabídce kompletní web, tedy stránky s ASP+MySQL, email (IMAPs), sFTP.

  13. Ursus Luin napsal:

    Jejich server, jejich pravidla, jejich dobrá vůle. Někdo udělal akci, nedostalo se na všechny, tak se z toho někteří mohou podělat. Berte to s nadhledem, lidi, proboha.

  14. David Labaš napsal:

    Tak kdyby ty domény rozdávali zadarmo, neceknu ani slovo, ale když mě vyloženě osloví s touto nabídkou, řeknou mi její podmínky a pak je nedodrží, už je to něco jiného, protože jsem kvůli tomu musel narychlo změnit plány, které jsem měl a nakonec jsem coby dlouholetý zákazník Active 24 pěkně ostrouhal. Pokud něco prodávají, mají k tomu i závazky, které musí dodržet. V tomto případě šlo tedy o klamavou reklamu. Slibovali možnost registrace po celý den a to nedodrželi, tedy záměrně lhali. Žádný limit nebyl nikdy nikde stanoven, proto to beru jako podvodnou akci.

  15. David Labaš napsal:

    Klamavé praktiky

    Definuje je Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
     § 5 Klamavé obchodní praktiky(1) Obchodní praktika je klamavá,a) je-li při ní užit nepravdivý údaj,b)je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit,c) opomene-li podnikatel uvést důležitý údaj, jenž s přihlédnutím ke všem okolnostem lze po podnikateli spravedlivě požadovat;za opomenutí se považuje též uvedení důležitého údaje nesrozumitelným nebo nejednoznačným způsobem, nebod) vede-li způsob prezentace výrobku či služby, včetně srovnávací reklamy, nebo jejich uvádění na trh k záměně s jinými výrobky či službami, nebo rozlišovacími znaky jiného podnikatele

  16. František Grunt/ACTIVE 24 napsal:

     Dobrý den, na zákazníky, kteří nám dali povolení odsílat obchodní sdělení jsme rozesílali newsletter. Máte pravdu, dobrá příležitost pro spekulanty to byly, také ji mnoho z nich využilo. Sleva na hosting jistě dává smysl, chtěli jsme začít naši celoroční akci něčím opradu vyjímečným, proto jsme zvolili CZ doménu za 15,- Kč. I přes více než rozporuplné výsledky první akce chceme pokračovat a další akci plánujeme na duben.

  17. František Grunt/ACTIVE 24 napsal:

     Dobrý den,

    je mi jasné, že nám nebudete věřit, ale od počátku jsme do celé akce šli jen s dobrými úmysli, a to nabídnout .CZ doménu všem na velice výhodnou cenu. Celou akci jsme zveřejnili dva dny předem, rovněž podmínky akce byly zveřejněy s dvoudenním předstihem. Výrazně jsme podcenili dopad akce a zájem, který vyvolá. Zájemců bylo opravdu tolik, že jsme byli nuceni akci ukončit dříve, o této možnosti jsme informovali na všech kanálech od čtvrtečního rána. Z celé akci si odnášíme mnohá poučení, i přes její dopad chceme v podoných akcích pokračovat.

  18. František Grunt/ACTIVE 24 napsal:

     Dobrý den,

    do celé akce jsme šli opravdu jen s dobrým úmyslem, výrazně jsme podcenili její dopad a z tohoto důvodu jsme byli nuceni ji předčasně ukončit. O tété možnosti jsme informovali již od rána na všech kanálech, kde byla akce zveřejněna. Mrzí nás, že se na vás nedostalo, za toto se omlouváme. Mrzí nás to o to více, že jste náš spokojený zákazník. Již 15 let se snažíme dělat byznys poctivě, i tato akce byla poctivě myšlena, bohužel nedopadla podle očekávání našich ani našich zákazníků. Byli bychom neradi, kdybyste na základě jedné nepodařené akce zcela změnil názor na ACTIVE 24 a přestal našich služeb využívat.

  19. František Grunt napsal:

    Děkujeme za podporu.

  20. Lubomír Borýsek napsal:

    Doménu jsem osobně kupovat neplánoval, nicméně mě jako vašeho zákazníka tato kauza zaujala. Hlavně z toho důvodu,  abych zjistil s kým opravdu spolupracuju se správou domén a hostingů.  

    Nicméně vše odůvodňovat tím, že jste nečekali takový zájem atd. je klasická česká „rádoby omluva“. Když máte předem vymezený rozpočet, proč to jednoduše tuto informaci neuveřejníte. Ušetříte si následné výmluvy a omluvy. Další výmluva, která mi přijde docela nevnodná je tak, že nemáte s podobnou akcí žádnou zkusešennost. Jste na trhu 15 let a to nemate k dispozici, zadne data? nakupni chovani, pocty klientu. Uz jenom newslettery ktere jste posilali obsahovali urcite vic nez 2500 adres. Opravdu jste byli tak naivni a mysleli si, ze to nikoho nezaujme a kazdy odberatel newsletteru si nebude chtit registrovat alespon jednu domenu? Nebo vaše poslední akce/soutez kdy jste rozdavali domeny zdarma? Zajem byl docela vysoky co? A to behem hodiny. Proc jste to nevzali v potaz?

    A nakonec vaše poslední výmluva, že by to nezvládly servery, kdyby se uvedl počet domén předem je u hostingové společnosti opravdu úsměvné:)

  21. Jiri Stefanisin napsal:

    Dobry den, uvodem Vam take gratuluji k 15. narozeninam a rad bych okomentoval Vasi narozeninovou akci jak ji vidim ja. Cela tato akce je z meho pohledu jen zpusob jak rychle a snadno prodelat penize bez jakehokoliv uzitku. Mnohem uzitecnejsi by bylo prodavat domeny se slevou a (pokud byste uz trvali na absurdne nizke cene) rozdil cen dat na charitu a dobrocinne ucely.

  22. ladus napsal:

    Zdravim,
    nekteri mi tu prijdou jak duchodci v Lidlu mavajici letakem ze se na ne nedostalo… Pokud neco chci  v takoveto akci kde se da s urcitosti predpokladat velka zatez tak popremyslim kdy je nejvhodnejsi to zadavat.
    Ja jsem si rano privstal (6:00), zaregistroval 14 domen a sel jsem se jeste natahnou. Pak me napadla jeste jedna a opet v klidu (7:15) jsem si zaregistroval tu posledni. Cekal jsem pretizeni systemu a proto kdyz mi pres den neprisly vyzvy k zaplaceni tak jsem si tam vecer zavolal a bylo mi to okamzite zaslano. Jeste ten den jsem to zaplatil a za dva dny uz jem mel potvrzeni ze mam domeny.

    Ja osobne jsem s akci naprosto spokojeny. Jednu domenu jsem uz mel a ze spokojeneho zakaznika je megaspokojeny zakaznik:-)

  23. David Labaš napsal:

    Dobrý den,

    neopakujte prosím všude, že jste do toho šli s dobrým úmyslem. Už je to poněkud ohraná písnička. Proč vás tedy nenapadla omluva pro lidi, kteří registraci nestihli, když jste do toho šli s dobrým úmyslem? Dobrý úmysl ano, slušnost ne? Nezajímá mě, kde jste všude o tom informovali, protože jste si nevyhradili právo na změnu pravidel a ačkoliv jste měli předem připravený limit akce, nezveřejnili jste ho. V tomto směru jste porušili zákon, jak jsem psal výše – Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dle litery zákona jste se dopustili klamavé obchodní praktiky, na tom se snad shoneme.

    Co se týče názoru na Active 24: Nejdřívě jsem byl spokojen. Nelíbila (nelíbí) se mi administrace domén, protože mi přijde poněkud složitá, ale i na to jsem si časem zvykl. Jenže pak jste vypustili SuperVáclava. Každý v této republice ví, že jsou u nás některé nešvary, které nikdo neřeší, přestože jsou závažné. SuperVáclav si to přihasí ve svém pláštíků s maskou a snaží se všechny přesvědčit, že je zde od toho, aby ochránil český národ. Zneužili jste situace, která zde panuje ve svůj osobní prospěch, pro svůj výdělek, čímž jste dokázali, že vám jde hlavně o peníze, více než o zákazníka. To je mi proti srsti z morálního hlediska, ale i tak jsem si řekl, že to není důvod k odchodu od Active 24.

    Ale vy si prostě nedáte pokoj. Hodně podstatného jsem napsal o příspěvek výše, na který reagujete. Podle mě jsou dvě možnosti:

    1) Akce měla svůj limit, který jste zatajili. Každému jinému, kdo se kolem domén nějakým způsobem pohybuje, bylo jasné, že o tuto akci bude obrovský zájem. Proč? Protože .CZ domény za cca 19 Kč i s DPH pokud vím nikdo nikdy neprodával. Dále víme, že je u nás velké množství doménových spekulantů, kteří si tuto akci nenechají ujít. Pokud měl někdo nejlépe vědět, jak tato akce dopadne, jste to vy. Jenže vy tvrdíte, že jste opravdu nečekali takový úspěch (narozdíl od zbytku internetu). Podle mě lžete a hned vysvětlím důvody:

    Pokud by jste vypustili do světa nějaký limit, informace o této akci by se nešířily tak rychle. Každý by si chtěl zaregistrovat to svoje a čím více by se tato informace šíříla do světa, tím menší by byla pravděpodobnost, že se podaří někomu něco zaregistrovat. Jenže když takový limit neexistuje, tak každý směle (stejně jako já) šíří tuto informaci dál a tím více propaguje vaší značku a získáváte tím samozřejmě řadu „bonusů“.

    2) Toto je opravdu velice nepravděpodobné: Opravdu vám nedošlo, že může být o domény takový zájem. V tom případě někdo dělá svou práci velmi, opravdu velmi špatně a nemá ve firmě co dělat. Zároveň pokud taková firma není schopna odhadnout tak zřejmou věc, začínám se bát o technické zázemí Active 24, jelikož zde hrozí, že se vše může zhroutit během chvilky. Když nejste schopni odhadnout jednoduché věci, co teprve ty složitější?

    Ať jedna či druhá možnost, obě ve mě vzbuzují nedůvěru. To je důvod, proč odejdu jinam. Byznys se sice dělá pro peníze, ale vy už začínáte jít přes mrtvoli, jdete poslušně kupředu jako oslík za mrkvičkou a nekoukáte přitom kam šlapete.

    Když to shrnu: Už roky jsem u vás objednával domény, doporučoval zákazníky a vy se mi odvděčíte tím, že mi v rozporu s platnými zákony ČR neumožníte registraci domén, čímž mi de facto vznikla škoda 3030 Kč (měl jsem v plánu objednat maximum domén) oproti tomu, kdybych stejné domény objednal nyní. A upozorňuji, že nejsem žádný doménový spekulant a všechny domény by sloužily pro projekty, které připravuji. Takže celá akce místo toho, aby měla nějaký smysl pro mě, měla smysl pouze pro vás. Udělal jsem vám zadarmo reklamu, ztratil pár hodin svého času úplně zbytečně a myslím si, že takhle nějak jste si to představovali. Teď již asi chápete, proč nemám nejmenší zájem u vás nadále setrvávat.

  24. David Labaš napsal:

    Tak to je zrovna špatné přirovnání. V letáku se pojišťují tím, že napíší do vyprodání zásob. Píšete, že se s určitostí dá předpokládat velká zátěž a představte si, že firmu, která v tomto odvětví působí 15 let, to ani na chvilku nenapadlo. Zajímavé že? Já bych si přivstal také, ale proč, když byla jasně dána pravidla (15. března 2012 00:01 – 23:59). Přečetl jsem si několikrát pravidla a zjistil jsem, že si nevyhrazují právo měnit pravidla, nestanovili nějaký limit a nenašel jsem žádnou překážku, proč bych měl s registrací pospíchat. Předpokládal jsem totiž, že se jedná o solidní firmu. Ale je vidět, že žijeme v České republice…

    Já osobně jsem s akcí naprosto nespokojen a to jsem (byl) stálý zákazník Active 24. Teď jsem meganaštvaný zákazník :-(

  25. David Labaš napsal:

    Dobrý den,

    ono je těžké tomu věřit po tom, jak jste se zachovali. Pominuli to, že jednáte v rozporu se zákonem (pokud se škoda od více lidí dá sčítat, šlo by do konce o trestný čin), že jste celému tomuto zmatku mohli předejít (což nahrává názoru, že jste chtěli vytřískat z celé akce co největší reklamu), tak to, že vám někdo musí připomenout, abyste se vůbec omluvili, to už je vrchol. To se pak cokoliv těžko obhajuje. O to víc, že všude prezentujete, že slavíte 15 let vzniku, pohybujete se v tomto oboru prakticky nejdéle, ale každý Lojza z Horní Dolní ví, že takováto akce vyvolá pomalu davové šílenství. Jen vy ne. Jestli chcete v těchto akcích pokračovat, mělo by vaše reklamní oddělení vymyslet lepší výmluvy, lidé nejsou tak hloupí, jak si myslíte.

  26. ladus napsal:

    Ja jsem to poprve zkusil hned po pulnoci a bylo to mrtvy. Proste ani tuk. Dle toho jak to popisujete bych uz mel byt nastvany a psat rozhorcene maily na vsechny strany ze me podvedli. Ale proc? Tak proste zkusim jiny cas. I kdyby se mi to za celou dobu nepovedlo, tak proste smula. U slevy 90% prece musim pocitat i s tim, ze to treba nevyjde a ze takovy napad bude mit v jeden okamzik par tisic dalsich lidi. Zdroje nejsou neomezene a kazdy system se da sundat. I ten ktery se zda byt stoprocentne pripraveny.
    Delate tu z toho narodni tragedii a pritom jste si jen nezaregistroval domeny se slevou. Nic vic, nic min.

  27. ladus napsal:

    Ufff, mohl byste specifikovat jaka financni skoda vam vznikla?

NAPIŠTE KOMENTÁŘ