Facebook stránky mají nový vzhled – co byste měli vědět

Mnoho z vás využívá Facebook jako nástroj k propagaci svých výrobků a služeb. Základem takové propagace jsou Facebook stránky, u kterých se razantně mění jejich vzhled. Přinášíme vám několik rad, jak s novou podobou Facebook stránek uspět.

Facebook se nám mění pod rukama, takže není žádným překvapením, když se nějaká jeho část změní. Tentokrát přišly na řadu Facebook stránky, jejichž vzhled je možné změnit dobrovolně do konce března. Po tomto datu budou všechny Facebook stránky automaticky převedeny na nový vzhled, který se radikálně liší od toho, na co jsme byli dříve zvyklí. Vzhled propagačních Facebook stránek se bude podobat osobním profilům a bude obsahovat časovou linku, tzv. Timeline.

Facebook si sám uvědomuje, že avizovaná změna je zásadního charakteru. Proto připravil pro majitele Facebook stránek návod, který by měl usnadnit správcům stránek přechod na nový vzhled. Můžete se podívat na Facebook stránku Active 24, kde je již nový vzhled nastaven.

Komunikovat, komunikovat, komunikovat

Hlavní novinkou je důraz na vlastní komunikaci majitele stránek s fanoušky značky, firmy, výrobku či služby. Nový design ukazuje časovou linii všech příspěvků, pobízí návštěvníky stránky, aby příspěvky „lajkovali“ a případně přidali vlastní komentář. Ideální je, pokud majitel Facebook stránky pravidelně aktualizuje status, přidává fotky nebo videa a zároveň reaguje na příspěvky fanoušků. Taková obousměrná aktivní komunikace je přínosem pro provozovatele stránky i fanoušky a odráží se také ve statistikách, tzv. Insights, kde roste počet uživatelů Facebooku, kteří se o dané Facebook stránce baví.

Cover foto

Stejně jako u nových osobních profilů je zcela nahoře na nových Facebook stránkách umístěno tzv. Cover foto. To je široké 851 pixelů a vysoké 315 pixelů, z vizuálního hlediska jasně dominuje novým Facebook stránkám. Foto by nemělo vypadat jako reklamní banner, nesmí obsahovat informaci o ceně prodávaného zboží nebo jiné prodejní informace, na fotu není možné zobrazit kontaktní informace ani odkazy vyzývající k akci jako např. zmáčknutí tlačítka „To se mi líbí“ apod. Je dobré si pozorně přečíst všechny podmínky, které musí splňovat Cover foto.

Timeline

Časová linka – Timeline ukazuje všechny příspěvky stránky v chronologickém pořadí od nejnovějších (nahoře) po nejstarší (dole). Majitelé Facebook stránek mohou na časovou osu přidávat milníky, tzv. Milestones. To může být založení firmy, uvedení výrobku na trh apod. Zajímavou možností je zvýraznění příspěvku na stránce (Highlight) nebo jeho umístění zcela nahoru (Pin) na dobu 7 dnů.

Administrativní panel

Vzhled mění také panel pro správce Facebook stránek. Automaticky se ukazuje administrátorům stránek zcela nahoře. Správce také vidí přehled všech upozornění (Notifications) a soukromé (neveřejné) zprávy od návštěvníků stránky.

Aplikace a záložky

Důležitou změnou je nemožnost nastavit aplikaci třetí strany jako tzv. přistávací záložku (landing tab). Toho bylo hojně využíváno u mnoha Facebook stránek. Záložky a externí aplikace je nadále možné přidávat na stránku, jejich „viditelnost“ ale bude zřejmě menší než dosud. Ikony aplikací je možné umístit pod cover foto do řádku napravo od názvu a popisu Facebook stránky. Lze tak ale zvýraznit pouze několik málo aplikací – záložek (3 – 4).

Samotné aplikace na stránkách mohou využívat nově celou šířku stránky, což je 810 pixelů. Možností, jak na danou aplikaci na Facebook stránce upozornit, je například vložení příspěvku na stránku s odkazem na konkrétní záložku a jeho „přišpendlení“ nahoru (Pin).

Pokud máte sami nějaké zajímavé tipy, jak využít nebo vylepšit nové Facebook stránky, podělte se prosím o ně v komentářích níže.

NAPIŠTE KOMENTÁŘ