Pomáhat klientům dobře nastartovat jejich podnikání …

Dnes vám představíme firmu, která má široký záběr a ačkoliv má svou základnu v Plzeňském kraji, její působnost je celorepubliková.

S ACTIVE 24 spolupracujete již dlouho, jak jste spokojený se službami, které u nás využíváte?

S Vaší společností spolupracuji vlastně už od roku 1999 (tehdy ještě jako zaměstnanec v reklamní agentuře), kdy jsem s internetovými technologiemi začínal. Délka spolupráce už sama mluví za to, že jsem se spoluprací spokojen, a věřím, že ještě dlouho budu. Na začátku to byl HOSTING s.r.o., posléze GLOBE, nyní je to skupina ACTIVE 24, ale v podstatě jsou to stále ti samí lidé, a o těch spolupráce je. Samozřejmě že během této doby se občas vyskytl nějaký drobný problém, ale ten je z vaší strany vždy záhy vyřešen, takže si nemám na co stěžovat.

Jediné co bych Vám snad za svojí uplynulou spolupráci mohl vytknout, bylo staré zákaznické centrum. I tuto záležitost jste však nedávno dotáhli do konce a nyní můžeme pro správu našich domén a serverů používat moderní a rychlé zákaznické centrum :-)

Když jsem před několika lety chtěl „restartovat“ (inovovat) naše hostingové služby a zřídili jsme u Vás náš první dedikovaný server, dělal jsem si menší průzkum trhu a jako jediní na českém trhu jste mi dokázali nabídnout k dedikovanému serveru e-mailové služby pro naše klienty v takovém rozsahu, že žádný z konkurentů mi to samé nebyl schopen nabídnout. Ušetřili jsme tak další prostředky, díky kterým jsme mohli našim zákazníkům nabídnout za stejné peníze mnohem více.

Pane Kaas mohl byste nám podrobněji popsat čím se vaše firma M!REC [http://www.mirec.cz] zabývá?

Asi bych na tomto místě nechtěl sepisovat seznam všech služeb a produktů, které nabízíme, protože by to pak mohlo vypadat (i podle našich webových stránek to tak vypadá), že děláme (v marketingu) úplně všechno.

Není tomu tak – v naší firmě se zaměřujeme hlavně na jednu věc a tou je, abychom klientům pomáhali (nejen na internetu) dobře se propagovat, tak aby se mohlo rozvíjet jejich podnikání, byli dobře vidět a mohli se dále rozvíjet a růst. Jednoduše – naším cílem je pomáhat klientům dobře nastartovat jejich podnikání, aby v podnikání uspěli a mohli dělat to, co je baví.

U klientů většinou začínáme základním stavebním kamenem propagace, a tím je tvorba logotypu a grafického manuálu/firemní identity. Kromě několika větších firem, o které se staráme už opravdu dlouho, za námi totiž nejčastěji přicházejí začínající firmy a živnostníci.

Miroslav Kaas

Miroslav Kaas

A co dále pro Vaše zákazníky děláte?

Často klientům pomáháme i s vymýšlením obchodní značky nebo názvu firmy. S tím souvisí další stavební kámen firmy a tím je dobrá doména, která musí korespondovat s názvem značky a musí být unikátní – tzn. volná. Poradíme klientovi s jejím výběrem a po zvolení obchodního jména firmy ji u vás obratem zaregistrujeme. Pro malé firmy může doména docela dobře fungovat jako taková ochranná známka, která ovšem stojí „jen pár korun“.

Kromě loga a dobrého názvu je pro firmy dalším neodmyslitelným prvkem dobrá komunikace. Proto jako další, ještě před tvorbou webových stránek, zřídíme e-mailové schránky.

Používat ke komunikaci se zákazníky dobře vypadající firemní e-mailovou schránku, která navíc ZDARMA propaguje firemní webové stránky, potažmo obchodní značku, je určitě lepší než dělat reklamu freemailovým poskytovatelům :-)

Tímto však naše spolupráce zdaleka nekončí, vlastně tím naše spolupráce teprve začíná. Kromě následné tvorby stránek je potřeba umět stránky dobře propagovat. V tomto směru malým firmám radíme jak na SEO optimalizaci a u těch větších na ní naši zkušení specialisté pravidelně pracují.

Nosnými produkty Webového Grafického studia M!REC jsou tedy LOGA a WEBOVÉ SLUŽBY.

Jací jsou vaši klienti?

Jsme malá firma s několika zmaměstnanci a několika externími pracovníky, ale řadou dobrých obchodních partnerů, kteří nám pomáhají v tom, co děláme a tak můžeme pokrýt i širší oblast svého podnikání. Zaměřujeme se hlavně na menší firmy a živnostníky. Není to moc populární, v našem oboru se většina firem zaměřuje na velké, pokud možno nadnárodní, společnosti.

Pro nás je velmi inspirující, když vidíte někoho s podnikáním začínat. Setkáváte se s lidmi z různých oborů a tak se musíte učit stále novým věcem a rozšiřujete si obzory.

Nejčastěji se na nás obracejí firmy z Plzeňského kraje a Západních Čech, ale čím dál tím častěji pracujeme i pro klienty z Prahy nebo i z druhého konce České republiky.

V čem spatřujete svůj největší úspěch?

Asi to, že řada malých firem vedle nás vyrostla rychleji než my, my se na růst tento rok teprve připravujeme. Je mi potěšením, že se nám podařilo pomoct spoustě firem úspěšně rozjet jejich business a že se můžeme podílet na jejich dalším růstu.

Co myslíte, že bude nejvíce „in“ v internetových technologiích v roce 2014?

Tak jako spousta jiných odborníků, sázím v následujícím roce na responzivní design. Nyní se mu na plno věnují velké společnosti, ale myslím že responzivní design je velkou konkurenční výhodou i pro malé firmy – restaurace, penziony, apod. Takže určitě by do něj měly i menší firmy investovat své peníze, myslím, že se jim brzo vrátí v podobě nových zákazníků.

Je něco co se vám nedaří?

Naši dlouhodobí zákazníci jsou si vědomi toho, že občas jsou to termíny dodání. Ač bych na tomto místě měl asi hlásat, že jsme ve všem perfektní, tohle je určitě věc, ve které vím, že máme ještě rezervy a že bychom se měli zlepšit. Jsme totiž zaměřeni na výsledek své práce a ten chce samozřejmě svůj čas, trpělivost a nápady.

Často přijde klient, že zakládá firmu a že neví jak by se ta firma měla jmenovat, ale že by vše chtěl mít příští týden hotové, nejlépe i s webovými stránkami. Pokud však chcete dosáhnout dobrých výsledků, musíte počítat s tím, že vás to bude stát hodně energie i času. Tohle je jedna z věcí, kterou zákazníkům na začátku vysvětlujeme téměř pokaždé.

Kdy vaše firma vznikla a proč zrovna název M!REC?

Letos budeme slavit 10. výročí, za tu dobu jsme ušli dlouhý kus cesty a mnoho jsme se naučili.

Vznik názvu mojí firmy je prozaický :-). Je spojený s mojí osobou a vychází z jedné z mnoha mých přezdívek. Na názvu M!REC se mi nejvíc líbí jedna věc a to, že se čte česky (stejně tak, jak se píše, tzn. s „C“ na konci). Většina zákazníků se totiž domnívá, že jsme chtěli být světoví a tak to čtou jako MIREK. Tento rozpor využíváme pro lepší zapamatování naší obchodní značky – často máme příležitost osobně zákazníkovi vysvětlit, že jsme M!REC.

Konkurence ve vašem oboru je dost velká, jak se vám nyní daří a měli jste nějaké težší období?

Řekl bych, že jsme ve svém oboru úspěšní a daří se nám dobře, děkuji za optání :-). Po vetšinu pracovního roku máme tolik práce pro naše zákazníky, že nám na nás samotné nezbývá čas. Např. naše nové webové stránky nám leží v šuplíku už téměř rok, ale nemáme kdy je dotáhnout do konce.

Asi bych neřekl, že bylo nějaké těžší období, to nejtěžší bylo asi na začátku, kdy jsme se sami učili to, co dnes učíme klienty. Nevěděl jsem co je dovolená a moje rodina často musela snášet i to, že jsem pracoval nepřetržitě dlouho do noci a často i přes celý víkend. Nyní, když mám kolem sebe schopné kolegy, je vše o mnoho snazší.

Tým M!REC

Tým M!REC

V posledních dvou letech jsme spíše zaznamenali změnu v období, kdy přichází nejvíce nových zakázek. Dříve jsme měli nejvíce zakázek před koncem roku, asi  většina zákazníků chtěla svoje projekty dokončit do konce roku. Dnes zákazníci přemýšlejí trošku jinak a většina nových projektů se řeší v první polovině roku.

Máte také svého maskota, jak se jmenuje, kdy se u vás objevil a jakou funkci u vás zastává .-)?

Nášemu eMákovi jsou už 4 roky. S jeho „porodem“ nám pomohl náš velmi šikovný externí 3D animátor a grafik Michal Balvín z Hrádku nad Nisou. eM je pro nás tím, čím jsme my pro naše zákazníky. Tak jako pomáháme my našim klientům s propagací, pomáhá eMák nám s tou naší ;-)

Děkuji panu Kaasovi za rozhovor a přeji mnoho spokojených zákazníků.

NAPIŠTE KOMENTÁŘ