Twitter – máme ho, ale co s ním?

Minule jsme psali, že Twitter je mikroblogovací služba, která je ve světě stále populárnější. Na konci července navštívilo web Twitteru necelých 45 milionů návštěvníků (zdroj: TechCrunch.com). Další miliony lidí využívají Twitter, aniž by stránky www.twitter.com navštívily (předpoklad je cca dalších 50 mil.).

Proč se o Twitter zajímá tolik uživatelů? Proč bychom měli i my?

Je to zadarmo. Navíc Twitter je komunikační prostředek, který je velmi jednoduchý na používání. Krátká textová sdělení se šíří sítí velice rychle, ať už jde o zprávy dobré nebo špatné. Kdo ví, jak na to, dokáže využít tzv. síťové (či virální) efekty ve svůj prospěch. Na úvodní seznámení se službou Twitter můžeme doporučit článek od Marku Prokopa a Adama Javůrka na knolu.

Twitter mohou využít například osoby, které si hodlají zvýšit vlastní reputaci v rámci komunity, nebo třeba firmy, které mohou efektivněji (a neformálně) komunikovat se svými zákazníky. Konkrétně může jít o poskytování zákaznické podpory prostřednictvím Twitteru. Nejznámějším příkladem je americká firma Zappos, která se svými zákazníky komunikuje velice intenzivně. Výsledkem je mimořádná loajalita zákazníků, údajně až 60% obratu firmy generují stávající zákazníci.

U nás většina firem neví, jak Twitter s úspěchem využít. Účet na Twitteru má například česká pobočka polské banky mBank nebo třeba statutární město Děčín. Výsledky marketingových a informačních kampaní však v českých podmínkách nebudou prozatím ohromující, už jen z toho důvodu, že je u nás málo uživatelů Twitteru (odhadem desítky tisíc). I tak ale stojí za to se Twitteru věnovat a případně předběhnout domácí konkurenci. Lze očekávat, že využívání Twitteru jako prostředku pro rychlou a jednoduchou komunikaci bude u nás růst.

Jak začít s Twitterem?

  • Jde o komunikaci (sdílení, komentování, vytváření komunity) a spolupráci, ne o technologie.
  • Jednorázové vytvoření profilu je k ničemu. Jedině permanentní komunikace má cenu.
  • Twitter není reklamní nástěnka, komunikace musí být obousměrná.
  • Dejte svým zákazníkům dobrý důvod, aby se také zapojili. Což takhle nějaká slevička? 🙂
  • Stanovte si jasné a měřitelné cíle, pravidelně ověřujte, zda-li jste na správné cestě. Zpětná vazba je nutností.

Náš Twitter kanál je na http://twitter.com/active24cz, tak nás prosím nezapomeňte sledovat.


Uveřejněno

v

od

Značky: