Ve čtvrtek 22. října se uskutečnilo neformální setkání s významnými klienty Active 24. Odpolední program v salonku hotelu Alwyn byl vyplněn workshopem na téma „Sociální sítě a jak je využít“. Jaké hlavní poznatky z workshopu vyplynuly?
- Facebook je s 1,7 mil. uživatelů zřejmě největší sociální sítí u nás, každopádně nejrychleji rostoucí a z pohledu marketingu „nejvyužitelnější“ sítí.
- Marketing v sociálních sítích není levný a už vůbec ne zadarmo. Znalosti a čas mají svou cenu.
- Dejte lidem něco zadarmo, budou vás mít rádi. Ano, to není žádná novinka a lze to jaksi logicky odtušit 🙂
- Vše je nutné měřit. Například Facebook Page Insights ukazují zajímavé demografické údaje.
- A hlavně: stanovte si jasné cíle, co od sociálních sítí čekáte! Protože „Facebook mají všichni“? .. ano, to je bohužel ten nejčastější důvod, proč se firmy a značky vrhají do sítí. Pak se v nich jen bezzubě „motají“.
Druhá část setkání přilákala mnohem více zájemců. Vše se tentokrát točilo okolo piva. Pivovarský klub nám připravil velice povedenou degustaci piva s přibližně hodinovou přednáškou, která i přes svou délku neztrácela na zajímavosti. Dozvěděli jsme se například:
- Velké domácí pivovary, většinou vlastněné nadnárodními pivovarnickými giganty, vaří pivo velkoprůmyslovou metodou, kdy se uvaří silný pivní koncentrát, který se následně ředí sodovkou podle toho, kolik stupňů má mít výsledný „pivní produkt“.
- Výjimkou je Plzeňský Prazdroj, který vaří skutečné pivo tradiční metodou.
- Je prokázáno, že lepší jsou pro pivo skleněné lahve hnědé barvy. Rozdíl ve kvalitě piva prý ale není zásadní. Výjimkou je opět Prazdroj, který plní pivo do zelených lahví. Holt tradice značky.
- Jaké pivo teda pít? Doporučení padla na zmíněný Prazdroj nebo na menší pivovary regionálního významu. Konkrétně se vaří dobré pivo například v Pelhřimově či Náchodě.
- Pro odborníky na pivní kulturu prý není prohřeškem míchat pivo s jinými nápoji či příchutěmi, až už jde o populární Radler nebo třeba pivo s ovocnou příchutí. Ochutnali jsme třešňové a bylo skutečně lahodné. Nebylo vůbec přeslazené, jak by se laik mohl bát, tudíž se „nelepilo“ 🙂
Degustace s přednáškou byla opravdu informačně i chuťově obohacující. Díky patří podniku Pivovarský klub a také účastníkům – našim zákazníkům. Workshopu se zúčastnily např. firmy:
- DEKRA Automobil a.s.
- NTV AGE, s.r.o.
- Fotopátračka
- virtual-zoom s.r.o.
- Venturia s.r.o.
- Lundegaard, s.r.o.
- WLW
Někdy zase na viděnou!