Domácí webhostingový trh je podle Google Trends v mírně sestupné fázi. Navíc mu již několik let po sobě dominuje dvojice Forpsi a Active 24.
Z grafu také vyplývá, že český webhosting dosáhl vrcholu na přelomu let 2007 a a 2008. Zajímavé je rovněž, že Google neeviduje v grafu firmu Czechia, naproti tomu k návštěvnosti Ignum data existují. V posledních letech je návštěvnost (podle odhadu firmy Google) vedoucí dvojice Forpsi a Active 24 srovnatelná, Ignum dosahuje zhruba poloviční návštěvnosti.
Liší se klesající trend v České republice od trendu na globálním trhu? Nikoliv. Jak vyplývá z níže uvedeného grafu návštěvnosti předních světových webhosterů, i na světovém trhu webhosting v posledních letech mírně, ale setrvale klesá.
Jaký lze očekávat další vývoj? Pravděpodobným trendem bude orientace poskytovatelů webhostingu na webové aplikace a řešení s přidanou hodnotou. Dříve se poskytování webových aplikací označovalo zkratkou ASP (Application Service Provider), dnes pro totéž užíváme „modernější“ termín SaaS (Software-as-a-Service). Bez ohledu na pomíjivý život zkratek a termínů (tzv. buzzwords), webové aplikace a obecně řešení konkrétních problémů zákazníka budou pravděpodobně jednou z cest, jak nastartovat tolik potřebný růst celého odvětví.
Komentáře
4 komentáře: „Jak vypadá český webhosting podle Google Trends?“
Možná ještě nápadnější jsou poklesy hledání samotných klíčových slov „hosting“ a „webhosting“:
http://google.com/trends?q=hosting&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0
http://google.com/trends?q=webhosting&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0
Možná ještě nápadnější jsou poklesy hledání samotných klíčových slov „hosting“ a „webhosting“:
http://google.com/trends?q=hosting&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0
http://google.com/trends?q=webhosting&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0
Máte pravdu a díky za doplnění.
Máte pravdu a díky za doplnění.