Sociální pluginy od Facebooku – šance pro váš web

Je jasné, že sociální pluginy Facebooku nejsou univerzálním zaklínadlem, které zachrání vaše webové stránky. Každopádně ale stojí za zvážení, jestli tyto pluginy nebudou vhodným distribučním kanálem, který přivede na váš web nové zákazníky. Podívejme se tedy těmto tzv. sociálním pluginům na zoubek.

Like Button

Tlačítko Like, česky „To se mi líbí“, je nejpopulárnějším Facebook pluginem. Kdysi jsme o něm psali, jeho implementace do stránek je velice jednoduchá. Když pak někdo na vašich stránkách klikne na „To se mi líbí“, tak se o tom (prostřednictvím Novinek na hlavní stránce Facebooku) dozví všichni jeho nebo její přátelé na Facebooku. A pokud jde o skutečně zajímavou, užitečnou či zábavnou informaci, může se taková novinka lavinovitě rozšířit v prostředí Facebooku. U českých, a nejen těch, uživatelů jasně vede informace o tom, že se někde nabízí něco zadarmo 🙂

Send Button

Nedávno byl představen Send Button, který je vlastně doplňkem či alternativou Like Buttonu. Se Send Buttonem pošlete novinku pouze vybraným přátelům na Facebooku, takže tuto zprávu neuvidí všichni. Implementace, vzhled a fungování Send Buttonu je jinak totožné jako u Like tlačítka.

Comments

Pokud na svém webu provozujete něco jako blog a sbíráte zpětnou vazbu pomocí komentářů, tak nyní můžete využít Facebook komentáře. Implementace je opět obvyklé a jednoduché vložení kódu do vlastních stránek. Pokud se pak někdo připojí na vaše stránky a bude chtít zadat komentář, a bude také uživatelem Facebooku, tak pod článkem či textem uvidí pole pro zadání komentáře spolu se svým jménem a profilovou fotkou z Facebooku. Uživatel tak nemusí zadávat jméno, případně email, aby mohl zadat komentář, stačí pouze napsat text komentáře a zmáčknout tlačítko pro odeslání. Co se pak s takovým komentářem stane? Ano, tušíte správně, opět ho uvidí vaši přátelé na Facebooku. Ti pak mohou kliknout na odkaz a sami zadat svůj komentář k diskutovanému článku.

Like Box

K hojně používaným pluginům patří také Like Box, o kterém na tomto blogu byla také řeč, tehdy se tento plugin jmenoval Fan Box. Mimochodem Like Box můžete vidět v akci na hlavní stránce tohoto blogu, zcela vlevo a níže na stránce. Jeho funkčnost (i vložení na stránky) je velice podobná Like tlačítku.

Registration

Dalším zajímavým pluginem je Registration. Tento plugin se využije všude tam, kde požaduje provozovatel webu, aby se uživatelé registrovali. Uživatele běžně čeká vyplnění osobních údajů, emailu, pak většinou web odesílá potvrzovací email, kterým se ověřuje funkční emailová adresa a identita uživatele. Pro některé uživatele internetu může být tento proces docela obtěžující. Dá se tomu však předejít a to tak, že provozovatel webu použije Registration plugin. Na nového uživatele pak čeká na stránce namísto prázdného formuláře částečně předvyplněný registrační formulář s údaji, které uživatel zadal při registraci na Facebooku. Tyto údaje pak stačí jen potvrdit a ejhle, web má nového registrovaného uživatele.

Tolik tedy krátce o vybráné pětici sociálních pluginů Facebooku. Možná by se mělo mluvit spíše o společenských pluginech, protože v tom je jejich význam. Pluginy dokážou oslovit nové uživatele a potenciální zákazníky uvnitř Facebooku, tak proč tomu nedát šanci!


Uveřejněno

v

od

Značky:

Komentáře

2 komentáře: „Sociální pluginy od Facebooku – šance pro váš web“

  1. […] na nějakém webhostingu 😉 Velkou výhodou je také to, že na záložce je možné využívat sociální pluginy, o kterých jsme nedávno psali. Třeba na naší záložce „Soutěž o lístky“ můžete vidět tlačítko „To se mi […]

  2. Pracovný Pohovor avatar

    PROBLEM S MIGRACIOU FB PLUGIU POD NOVU DOMENU
    Premiestnovali sme webstranku pod novu domenu http://www.pracovnypohovor.sk Predtym bola umiestnena na pracovny-pohovor.sk (jediny rozdiel bola teda pomlcka). V povodnej domene sa pri SEO analyze pridelovali body za socialne siete (konkretne za prepojenie na FB page). Odkedy je webstranka na novej domene, pri SEO analyze vobec nie je FB plugin brany do uvahy a za socialne siete je uvedenych nula bodov. Mozno zohrala urcitu ulohu skutocnost, ze FB plugin sa jednoducho prekopiroval z povodnej domeny na tu novu a nevygeneroval sa nanovo… Avsak aky by v tom bol rozdiel, ked aj novo vygenerovany kod sa javi byt uplne totozny s tym povodnym. Ma niekto nejake navrhy ?