E-mail aneb na co se nejčastěji ptáte

V minulém článku, který shrnoval populární témata řešená zákaznickou podporou, jsme psali o doménách. Dnes se podíváme na e-mail, okolo kterého je stále mnoho otazníků. Na co si tedy dát pozor, když chcete rozběhnout e-mail a vesele mailovat na všechny strany?

Nastavení poštovních klientů

Zřejmě prvním úkolem bude prvotní nastavení e-mailového klienta. Na počítačích s operačním systémem MS Windows to bude ve většině případů program Microsoft Outlook, který slouží k příjmu a odesílání e-mailů. Pochopitelně můžete používat jiný program, jeho nastavení však bude pravděpodobně podobné jako u Outlooku. Anebo můžete pracovat na počítačích s jiným operačním systémem, např. Mac OS X firmy Apple nebo na open-sourcovém Linuxu. Navíc poštovní klienti se dnes nacházejí také na chytrých telefonech.

Návody, jak e-mail nastavit, najdete v naší nápovědě. Při nastavování je důležité dbát na následující možnosti:
1. Protokol budete nejčastěji volit POP3 nebo modernější IMAP.
2. Je nutné správně vyplnit vaši e-mailovou adresu a přidělené heslo ke schránce.
3. Dále bude třeba správně nastavit servery pro příchozí a odchozí poštu. Tyto údaje dostanete od poskytovatele webhostingu. Tedy zřejmě od nás 🙂
4. Zřejmě bude také nutné nastavit ověření u serveru pro odchozí poštu.

Ponechávat poštu na serveru? Volit raději POP3 nebo IMAP?

Při vybírání poštovní schránky můžete buď stahovat zprávy prostřednictvím poštovního klienta (např. Outlooku) do svého počítače anebo můžete nechávat zprávy na poštovním serveru a k sobě do počítače stahovat pouze kopie zpráv. První varianta (protokol POP3) šetří místo na serveru, ale zase nemůžete přistupovat ke své poště z více míst, např. z kanceláře/domova nebo ze svého telefonu. Druhá varianta (protokol IMAP) sice umožňuje přístup k poště odkudkoliv, zásadní nevýhodou je ale skutečnost, že objem dat na poštovním serveru může velice rychle narůstat, takže schránka se může rychle zaplnit a váš e-mail přestane fungovat. Řešením je buď schránku na serveru promazat anebo si přikoupit více místa.

První způsob fungování e-mailu, tedy stahování do počítače, zajišťuje protokol POP3. Od toho se ale dnes spíše upouští, důvodem je také stále rostoucí velikost e-mailových schránek. Pokud máte schránku o velikosti v řádech gigabajtů, tak se nemusíte obávat, že by se vaše schránka rychle zaplnila. Můžete s poštou pracovat prostřednictvím protokolu IMAP, který zanechává zprávy na serveru a díky kterému můžete pracovat s poštou z několika nezávislých počítačů a zařízení včetně mobilního telefonu. Rozhodně se vyhněte použití IMAPu, pokud máte schránku velkou 50 MB! O dalších možnostech stahování pošty si můžete přečíst v nápovědě.

Nefunguje mi pošta

Ano, i to se může stát. Čekáte na důležitou zprávu a ona nikde. Uchylujete se k praktice, která se velice často používala před 15 lety – urgujete a ověřujete doručení či odeslání elektronické pošty telefonicky. Nebo chcete odeslat nabídku, protože za 10 minut končí lhůta pro podání závazných nabídek do výběrového řízení, které by vás mohlo vytáhnout z léta trvající finanční krize. A ouha, e-mail s přílohami nejde zrovna odeslat!

Pokud máte problém s poštou a používáte program Microsoft Outlook, lze zjistit více detailů o problému z chybových hlášek Outlooku. Píšeme o nich v nápovědě. Kompletní přehled všech témat nápovědy, která se týkají e-mailové komunikace, pak můžete najít na http://napoveda.active24.cz/idx.php/7/0/.

Neváhejte kontaktovat naši zákaznickou podporu, pokud se v nápovědě nedozvíte, jak váš problém vyřešit. Rádi vám pomůžeme.

S kvalitním webhostingem od ACTIVE 24 jde vše snadněji.


Uveřejněno

v

od

Komentáře

11 komentářů: „E-mail aneb na co se nejčastěji ptáte“

  1. Vaňková avatar

    Krásný den,

    nastavila jsem dnes klientce doménový e-mail na jméno: studio@enije.cz – pokoušela jsem se nastavit i DNS záznamy a mohu poprosit o zprávu, zda máme správně propojeno a nebo najít postup prosím? Nešlo mi totiž na uvedený mail poslat zprávu.

    Děkuji Vaňková