Záložky pro Facebook stránky? Ano, ale…

Záložky pro Facebook stránky má stále smysl vyrábět, jejich význam je však mnohem menší než dříve. Po redesignu Facebook stránek se záložky uplatní hlavně jako landing pages pro reklamní kampaně.

Volně tak navazujeme na náš dávný článek Jak vyrobit vlastní záložku pro Facebook stránku, kde je řeč o tom, jak záložku vyrobit a proč to vůbec dělat.

Kdy má záložka na Facebook stránce význam

Důležitou změnou oproti minulosti je nemožnost nastavit záložku jako tzv. přistávací záložku (landing tab). Toho bylo hojně využíváno u mnoha Facebook stránek, které „vítaly“ nově příchozí návštěvníky na speciálních záložkách. Dnes se tak záložka uplatní především jako tzv. landing page pro reklamní kampaně, kterými může firma či značka získat nové fanoušky, upozornit na aktuální prodejní akci apod. Reklamní bannery a textové odkazy pak směřují přímo na záložku, ne na úvodní Facebook stránku s přehledem posledních příspěvků (tzv. Timeline).

Pokud budeme dnes vyrábět vlastní záložku pro Facebook stránku, její viditelnost bude relativně malá. Návštěvník stránky si musí všimnout pod cover fotkou ikon, které reprezentují záložky. Zástupci Facebooku nedávno prozradili, že podle jejich interních statistik na ikony záložek nekliká příliš mnoho uživatelů. Další možností, jak na danou záložku upozornit, je vložení příspěvku na stránku s odkazem na konkrétní záložku a jeho „přišpendlení“ nahoru (funkce Pin). Více informaci o změněné podobě Facebook stránek najdete na našem blogu.

Změny u záložek na Facebook stránkách

Tvorba nové záložky začíná založením nové Facebook aplikace v Developer sekci Facebooku. Zde musíme vyplnit několik parametrů tak, aby záložka správně fungovala. Základní nastavení aplikace – záložky vypadá následovně:

Záložka má své jméno, které je ale možné dodatečně měnit v nastavení na Facebook stránce. Ke správné funkci záložky je nutné, aby byla umístěna na serveru či hostingu, který je zabezpečen SSL certifikátem (Secure Page Tab URL). Novinkou je pak větší ikona záložky, obrázek by měl být široký 111 pixelů a vysoký 74 pixelů. Samotné záložky – aplikace na Facebook stránkách mohou nově využívat celou šířku stránky, což je 810 pixelů.

Jak jsme psali dříve, záložka je obyčejná HTML stránka, na které můžeme využívat například sociální pluginy. Třeba na naší testovací záložce můžete vidět tlačítko „To se mi líbí“ a Comments plugin.

Ladíme záložku

Záložku na Facebook stránce pak můžeme nastavit podle našich konkrétních požadavků. Buď tak učiníme v editaci stránky na záložce „Apps“, kde vidíme instalované aplikace – záložky. Druhou možností je nastavení záložky přímo na dané stránce, jak naznačuje obrázek níže.

Každá záložka má možnost editace, stačí kliknout na malou ikonku tužky v pravém horním rohu každé záložkové ikony. Po rozkliknutí vidíme jednu z možností – Edit Settings. Zde máme na výběr několik akcí. Záložku můžeme odstranit (nebo přidat), můžeme změnit velkou ikonu záložky anebo můžeme záložku přejmenovat.

A pak už záleží pouze na vaší invenci. Co na záložce ukážete, jak ji použijete a co uděláte s uživateli, kteří na ní „přistanou“ 🙂


Uveřejněno

v

od

Značky: