Chceme být maximálně transparentní, proto jsme spustili web vypadky.active24.cz. Dozvíte se zde o plánované údržbě systémů Active 24 nebo o neplánovaných výpadcích, o kterých nebylo možno informovat jinak.
Nové stránky by měly sloužit jako krizový informační kanál. Všichni víme, že nic jako „100procentní dostupnost služeb“ nebo „bezvýpadkový provoz“ neexistuje. Stejně tak nemůžeme s jistotou vyloučit, že vesmírný meteorit nezasáhne zrovna naše datové centrum. Dinosauři by mohli vyprávět!
Nový web vypadky.active24.cz budeme používat v případě, kdy selžou standardní cesty, jak informovat zákazníky o neplánovaném výpadku služeb. Zejména jde o Zákaznické centrum a celou zákaznickou podporu (e-mail, telefon).
Co na webu vypadky.active24.cz najdete?
1. Upozornění na plánovanou údržbu našich systémů
- Předpokládáme, že by v těchto případech mohlo dojít k omezení funkčnosti standardních komunikačních kanálů.
- Údržba se může týkat síťových prvků, kdy může být dočasně nefunkční spojení systému Active 24 s internetem.
- Někdy je nutné pracovat s elektroinstalací v datovém centru, v takovém případě může být ovlivněna funkčnost napájení klíčových síťových prvků.
- Občas je potřeba provést údržbu centrálních systémů (např. data storage) nebo samotných standardních komunikačních kanálů.
2. Informace o neplánovaných výpadcích
- Šlo by o výpadky, které by měly za následek nepřístupnost (částečnou nebo úplnou) standardních komunikačních kanálů.
- Příkladem může být DDOS útok, kdy je celá síť nedostupná nebo výrazně zpomalena. V takovém případě se k nám ani nedovoláte, protože naše telefony jsou závislé na funkční internetové síti.
- Může dojít k výpadku tzv. hraničního síťového prvku, důsledkem je nedostupnost systémů Active 24 mimo naši síť.
I když se výše uvedený seznam možných výpadků zdá být katastrofický, v praxi by mělo docházet k využití webu vypadky.active24.cz pouze výjimečně. Většinou na webu najdete zprávu „Systém je plně funkční“.