Móda formou made-to measure

Petr Bucher je původní profesí stavební projektant, tomuto povolání se ale téměř nevěnoval a dlouhou dobu pracoval ve vrcholových manažerských funkcích společností Dun&Bradstreet, Expandia banka, T-Mobile, SAP či ACCA.  V poslední jmenované společnosti skončil v lońském roce a hned se vrhl do podnikání. Založil si vlastní společnost LuiLui, která nabízí pánkou a dámskou módu formou made-to measure (obleky, saka, kabáty, kalhoty,košile atd.).

Jak jste vlastně Petře přišel na myšlenku věnovat se módě?

Když jsem dokončil projekt pro ACCA potkal jsem kamaráda, jednoho z předních Evropských krejčích, který je spoluvlastníkem výrobní společnosti zabývající se made to measure konceptem. Jedná se o Německou společnost s výrobou v Portugalsku. Tato společnost ušije měsíčně cca 1500 obleků z nichž je více než 95% prodáváno v salonech v Londýně, Hamburku, Currichu, Amsterdamu, Berlíně apod.. Navrhl mi, zda bych nechtěl nabízet obleky na míru také českým zákazníkům, vlastně mým kamarádům, se kterými jsem se téměř 20 let potkával v nejrůznějších korporacích. Nebo-li využil jsem de facto kontakty, které jsem za tu dobu nasbíral. Začal jsem se učit, hodně jsem navštěvoval jeho firmu a pronikl hlouběji do tajů látek, střihů i barev.

made-to measure

Pro takovou práci musíte mít cit, protože jak jinak by se vám povedlo za necelý rok rozjet tak skvěle business a otevřít dva ateliéry.

Máte pravdu, trošku toho „nadšení a citu“ musí mít každý, kdo chce rozjet vlastní podnikání a ne si jen „vysedět“ mzdu na zadku ve velké korporaci. Není to jen o tom, člověk musí mít v počátcích podnikání také dostatek kontaktů. Nejdříve jsem klienty objížděl, ale před půl rokem jsem otevřel ateliér v Praze v Kaprově ulici a letos na začátku ledna v Hradci Králové, takže schůzky mohou probíhat u klienta, ale také u mne v ateliéru po předchozí domluvě.

Mohl byste mi prosím popsat jak takový proces výroby například pánského obleku probíhá?

Naše obleky jsou vyráběny na míru, tedy Made To Measure. Nejdříve si sjednám schůzku s klientem, kde proběhne důkladné přeměření, výběr látky, podšívky, knoflíků i doplňků, klient si vybere střih a fazonu a do tří týdnů po naší schůzce je objednaný oblek u klienta. Pracujeme s tzv. zkušebními velikostmi, které při měření zákazníkovi oblečeme a něm aplikujeme všechny drobné změny a úpravy. Konfekčích postav je dnes jako šafránu 🙂

Máte hezké stránky a nemohu si jako žena nevšimnout, že jste si jako modela vašich výrobků vybral charismatického herce Pavla Řezníčka.

Ano, s Pavlem mě seznámila kamarádka a jsem za tu spolupráci rád, je to typ muže, kterému saka sednou. (na stránkách můžete vidět i pana Buchera jako modela a musím napsat, že i jemu saka perfektně sednou – poznámka redakce)

Stránky mi spravuje agentura, doménu a webhosting máme u vás a musím pochválit vaši technickou podporu, na kterou se vždy dovolám a dostanu odbornou radu.

Petr Bucher
Petr Bucher

Pavel Řezníček
Pavel Řezníček oblečený z ateliéru Petra Buchera

Musíte sledovat módní trendy – třeba jaká barva je nyní v kurzu u košil a jaká u obleků?

Obleky moc nepodléhají rychlé změně módních trendů a už vůbec ne v ČR. Samozřejmě tu nějaké trendy jsou, ty jdou z Itálie a především z Anglie. Jak si můžete všimnout nejen na chodníku v Praze, ale také např. v TV, světu vládne modrá barva, do módy přicházejí dvouřadá saka a stále je módní u obleků kratší, užší silueta kalhot. Vlastně se dnes dělá vše menší, kratší a užší, což je pro nás, výrobce peklo … Co se týká barev, jak jsem již zmínil, obleky jsou nyní módní v modré, tmavě modrá je věčná a nic s ní nepokazíte, v žádném šatníku nesmí chybět šedá. Perfektně se kombinuje jak s košilemi tak s botami. U košil je to jasné, 60% košil bílých a 30% košil modrých či v kombinaci modrá/bílá.. Zelené, růžové a červené nechejte pánové zatím ve skříniJ

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů a spokojených klientů a nám ženám popřeji, abychom potkávaly víc takových šik mužů na ulicích .-)

 


Uveřejněno

v

od

Značky: